16 de maig 2010

UNA LECTURA D'ESPRIU I UN LLIURE VOL D'OCELLS


Barcelona-Poesia, Cementiri del Poblenou, set de la tarda. Dins de la "Tria d'asos" convocada per Xavier GArcia - Salvador Espriu, Rosselló-Pòrcel, Màrius Torres- en Xavier em va adjudicar Espriu, i ha estat un privilegi.

En Ricard Garcia ha llegit Rosselló-Pòrcel i en Xavier Garcia, Màrius Torres. L'Adrià Grandia ens ha acomanyat amb la viola de roda i jo li he demanat que toqués durant tota l'estona en què jo recitava.



He triat poemes de les Cançons d'Ariadna, Mrs. Death, Les Hores, Cementiri de Sinera, i la  no ha estat fàcil. 
L'inici, "Les paraules": 

"Hi ha tristesa darrera
les paraules, lents carros
en corrua que porten
runa de tu, molt tedi
de la tarda de diumenge,
temor de dany. Se't tanquen
llibers i amics, els llavis
de les coses."



He seguit amb la "Cançó de l'Esperanceta Trinquis", "Sagitari", "Viatge d'hivern", "El Mar", "Díptic de vivents" - els

"... qui porten
els senyals de la cendra
i mort al cor i als llavis",

"Les roses recordades", "Thànatos", "Pel meu mirall,si vols, passen rares semblances", i "El vell estimat Brueghel ho ha contat així".
He acabat amb "Augusta Perusia", que conclou:

"Encara miren a les velles proes
els ulls que saben els camins del mar.
Però jo, despullat del record de les barques,
pujo la meva vida fins al cim de les àligues,
pujo la nua vida als soliaris cims,
perqiue em coroni un lliure vol d'ocells."


Un lliure vol d'ocells...







 
|  
Etiquetes de comentaris: , ,

0 comentaris:

Subscriure's a: Comentaris del missatge (Atom)