17 de febr. 2010

JORDI CARRIÓ, "PROP DE TALLER CÉZANNE"




Prop de Taller Cézanne

Escrius prop de Taller Cézanne: hi veus els colors, els vermells de la sang, la línia que existeix i t'acompanya i separa els blaus que tant estima. Ella hi és i la retrobes - tot serà en ordre a l'hora del crepuscle - tenint cura de les pomes. De les notes fràgils. Davant del mirall tot és cos mentre ella hi despulla la natura de l'amor. Escrius, i una poma s'ho mira des de dins.

Jordi Carrió, Els dies que vindran, p.41

A la pàgina 66 del llibre el poeta Carrió aclareix:
"Prop de Taller Cézanne" neix després de la lectura del Taller Cézanne de Vinyet Panyella, abans de la seva publicació. Sempre em sento molt a prop de la poesia de la Vinyet, tan fràgil, tan forta. Naturalment, el poema és ben seu.

Ens va agradar recordar-ho tot dinant plegats l'altre dia - amb un blanc de Rueda fresc i esplèndid - confessant -nos mútuament alguns dels projectes poètics que cadascú porta entre mans i al pensament. Li vaig llegir uns quants poemes d'un llibre d'hivern que hauria de veure la llum de la primavera. Va dir -me que li agradaven. Després, mentre jo apuntava coses en Jordi em va fer un parell de fotografies amb la Leica de la Frèia Berg perquè la imatge li semblava fotogènica. L'autèntica, la voilà. M'agrada...




|  
Etiquetes de comentaris: , ,

1 comentaris:

Subscriure's a: Comentaris del missatge (Atom)