7 de gen. 2010

"Un cor no està encadenat a l'altre..." (Anna Akhmàtova, 1911)









Un cor no està encadenat a un altre,
i si vols _ ves-te'n.
Molta felicitat hi ha a punt
per a qui té la via lliure.

No penso pas plorar ni lamentar-me,
per ser feliç jo no estic feta,
no em besis més, n'estic cansada -
ja em besarà la mort.

Dies d'angoixa punyent, i viscuts
al mateix temps que el blanc hivern.
I per què havies de ser tu, per què,
millor que aquell que jo he triat?


Primavera de 1911




Deso el nou llibre d'Anna Akhmàtova amb els altres, una prestatgeria gairebé plena amb els seus llibres. Fullejant-lo cercava algun poema datat la primavera de 1911, quan a Paris va conèixer Modigliani. Ell li va fer aquest dibuix i ella li va dedicar alguns poemes, possiblement aquest que he copiat i que no porta títol, però sí la data: es corresponen.
Després he rellegit Impasse Falguière, el poema que vaig escriure pensant en aquest dibuix i imaginant una de les estades de la poeta al taller de l'artista; el vaig publicar a París-Viena (2000). Anna Akhmàtova va ser un Modigliani...
|  
Etiquetes de comentaris: , ,

0 comentaris:

Subscriure's a: Comentaris del missatge (Atom)